Wnioskowanie do poradni psychologiczno-pedagogicznej o pogłębioną diagnozę rozwoju dziecka

Dyrektor we współpracy

Zadaniem nauczycieli jest między innymi współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Podstawą współpracy są cztery główne obszary pracy z dziećmi w przedszkolu:

  • ocena funkcjonowania dzieci w przedszkolu,
  • ocena efektów działań podejmowanych w celu poprawy funkcjonowania dzieci w przedszkolu,
  • określanie barier i ograniczeń utrudniających uczestnictwo dzieci w życiu przedszkola,
  • planowanie dalszych działań.

Z doświadczenia wiemy, że model dotychczasowej współpracy placówek z poradniami był daleki od doskonałości. Diagnoza, przeprowadzona tylko przez pracowników poradni w warunkach gabinetu, częstokroć nie uwzględniała edukacyjnego kontekstu funkcjonowania dziecka w warunkach przedszkola. Opracowane na podstawie tak przeprowadzonego badania opinie lub orzeczenia nie były przydatne z praktycznego punktu widzenia. Zapisy w dokumentacji wydanej przez poradnie często były niewystarczającym wsparciem dla nauczycieli. Pracown...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.

Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.

1500 artykułów online
16 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
152 numerów archiwalnych
900 dokumentów online
40 autorów – specjalistów
Monitor Dyrektora Przedszkola • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy