Zadaniem nauczycieli jest między innymi współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Podstawą współpracy są cztery główne obszary pracy z dziećmi w przedszkolu:
- ocena funkcjonowania dzieci w przedszkolu,
- ocena efektów działań podejmowanych w celu poprawy funkcjonowania dzieci w przedszkolu,
- określanie barier i ograniczeń utrudniających uczestnictwo dzieci w życiu przedszkola,
- planowanie dalszych działań.
Z doświadczenia wiemy, że model dotychczasowej współpracy placówek z poradniami był daleki od doskonałości. Diagnoza, przeprowadzona tylko przez pracowników poradni w warunkach gabinetu, częstokroć nie uwzględniała edukacyjnego kontekstu funkcjonowania dziecka w warunkach przedszkola. Opracowane na podstawie tak przeprowadzonego badania opinie lub orzeczenia nie były przydatne z praktycznego punktu widzenia. Zapisy w dokumentacji wydanej przez poradnie często były niewystarczającym wsparciem dla nauczycieli. Pracown...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.