Od stycznia tego roku taki obowiązek spoczywa także na osobach prowadzących przedszkola niepubliczne, z tym że otrzymują one nie subwencję, lecz dotację z gminy, którą muszą przeznaczyć w całości na realizację zadań wynikających z niepełnosprawności dziecka. Przyjęcie dziecka z orzeczeniem do kształcenia specjalnego do placówki niepublicznej jest w gestii danej placówki, a decyzja pozytywna lub odmowna jest postanowieniem uzależnionym od wewnętrznych regulacji tej placówki. Niemniej jednak w przypadku dziecka z orzeczeniem do kształcenia specjalnego, niezależnie od rodzaju placówki, do której zostało przyjęte, należy dokonać wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania i opracować IPET.
Istota wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka
Działania mające na celu wsparcie dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego powinny zostać poprzedzone opracowaniem przez zespół pracujących z dzieckiem nauczycieli i specjalistów wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka. Zespół co najmniej dwa razy w roku szkolnym dokonuje tej oceny z uwzględnieniem oceny efektywności realizowanego indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego w zakresie:
- dostosowania programu wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka, w szczególności przez zastosowa...