Od stycznia tego roku taki obowiązek spoczywa także na osobach prowadzących przedszkola niepubliczne, z tym że otrzymują one nie subwencję, lecz dotację z gminy, którą muszą przeznaczyć w całości na realizację zadań wynikających z niepełnosprawności dziecka. Przyjęcie dziecka z orzeczeniem do kształcenia specjalnego do placówki niepublicznej jest w gestii danej placówki, a decyzja pozytywna lub odmowna jest postanowieniem uzależnionym od wewnętrznych regulacji tej placówki. Niemniej jednak w przypadku dziecka z orzeczeniem do kształcenia specjalnego, niezależnie od rodzaju placówki, do której zostało przyjęte, należy dokonać wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania i opracować IPET.
Istota wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka
Działania mające na celu wsparcie dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego powinny zostać poprzedzone opracowaniem przez zespół pracujących z dzieckiem nauczycieli i specjalistów wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka. Zespół co najmniej dwa razy w roku szkolnym dokonuje tej oceny z uwzględnieniem oceny efektywności realizowanego indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego w zakresie:
- dostosowania programu wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka, w szczególności przez zastosowa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.