Kolokwialnie mówiąc: im więcej rozmów odbędziesz, tym sprawniejszy w tym się staniesz. Można też ćwiczyć tę umiejętność „na sucho” (na zasadzie prób przed przedstawieniem), samodzielnie w domu, ale najlepiej w parze z inną osobą – partnerem, kolegą – lub na warsztatach czy treningach. Niezależnie od tego, ile takich rozmów masz za sobą, zawsze możesz usprawnić swoje umiejętności w tym zakresie. W tym artykule pokażemy, jak można przygotować się do rozmowy z rodzicem, aby przebiegła jak najsprawniej i najskuteczniej.
Rozmowa = interakcja
Rozmowa jest interakcją, co oznacza, że bierze w niej udział kilka podmiotów. Z jednej strony jest nauczyciel (lub szersze grono, np. nauczyciel i dyrektor), z drugiej strony – rodzic lub rodzice. Najczęściej jest to diada, na którą składają się nauczyciel i rodzic.
Interakcja w takiej diadzie zachodzić może na kilka różnych sposobów, z których najbardziej popularne są układy: nadrzędności i podrzędności (relacja ukośna) oraz par...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.