Wspomaganie wewnętrzne nauczycieli w realizacji ich zadań spoczywa na dyrektorze przedszkola, gdyż jest częścią jego obowiązków wykonywanych w ramach nadzoru pedagogicznego. Podstawą wspomagania jest diagnoza potrzeb nauczycieli. Dyrektor w wyniku sprawowanego nadzoru pedagogicznego powinien orientować się w tym, jakie kompetencje zawodowe mają jego podwładni. Ocena stanu wiedzy i umiejętności nauczycieli jest punktem wyjścia w planowaniu wspomagania wewnętrznego. Pomocna w diagnozie potrzeb nauczycieli może być także samoocena ich własnych umiejętności, która – poddana weryfikacji dyrektora – może stanowić istotne źródło wiedzy o zasobach ludzkich wyznaczających dyrektorowi kierunki wspomagania.
Uzyskana podczas diagnozy potrzeb nauczycieli wiedza stanowi podstawę do opracowania planu wspomagania. Ważne jest, aby w wyniku realizacji planu dokonała się realna zmiana, to znaczy – zostały zaspokojone zdiagnozowane potrzeby nauczycieli. Niestety ludzie działający w organizacjach zachowują się wobec zmian różnie – z jednej strony ich pragną, z drugiej – mają wiele obaw. Częstokroć doświadczamy sytuacji, w których nauczyciele chcieliby radzić sobie z problemami, dobrze pracować, ale nie są chętni, by poświęcić czas na uczestniczenie w szkoleniach doskonalących. Zmiana kojarzy si...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.