Przyjęcie założenia, że dziecko „z tego wyrośnie”, „jeszcze ma czas”, „wśród innych dzieci się nauczy”, może skutkować dużymi zaniedbaniami. Podjęcie wczesnej interwencji często wiąże się z osiągnięciem pożądanych efektów w krótszym czasie z racji tego, że układ nerwowy małego dziecka jest bardziej plastyczny niż starszego. Wczesna diagnoza pozwala na podjęcie działań profilaktycznych, stymulowanie rozwoju i korekcję zaburzonych funkcji. Nagromadzenie trudności z wcześniejszych okresów rozwojowych może skutkować pojawieniem się trudności w uczeniu się w okresie wczesnoszkolnym. Z uwagi na intensywny i wciąż trwający rozwój układu nerwowego i poszczególnych funkcji okres przedszkolny wydaje się odpowiednim czasem na podjęcie działań profilaktycznych i terapeutycznych.
Nauczyciel przedszkolny dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, a także punktowi odniesienia w postaci grupy przedszkolnej jest w stanie wyodrębnić u dzieci zachowania, które mogą wzbudzać niepokój. W każdym wypadku warto swoje spostrzeżenia konsultować ze specjalistami i dzielić się swoimi odczuciami z rodzicami.
Specyficzne trudności w uczeniu się są zaburzeniem o charakterze neurorozwo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.