Pomysłodawcami, jak również autorkami projektu są pani Agnieszka Chudzik oraz pani Aleksandra Mazur, organizatorem natomiast – Przedszkole nr 41 w Rybniku, w którym autorki pracują.
W ciągu kilku lat w projekcie wzięły udział 584 placówki oświatowe z całej Polski. Co ważne, wciąż cieszy się on dużą popularnością.
Projekt zawiera zadania przeznaczone nie tylko dla nauczycieli, ale również dla logopedów, psychologów czy nauczycieli języka angielskiego.
Głównym celem projektu, o którym mowa, jest rozwijanie kompetencji kluczowych poprzez wprowadzenie dziecka w świat technologii, wartości, piękna i zdrowia – szeroko rozumiana profilaktyka zagrożeń związanych z nowoczesnymi technologiami i uzależnień od tych technologii. Drugim, równie ważnym celem jest rozwijanie współpracy między nauczycielami z przedszkoli i szkół podstawowych z całej Polski.
Cele szczegółowe projektu opracowano w odniesieniu do kompetencji kluczowych, które są nieodłącznym elementem edukacji i wychowania. Aby ułatwić uczestnikom monitoring kompetencji kluczowych, przygotowano osobną tabelę z wykazem kompetencji, które są realizowane w danym miesiącu. Poniżej przedstawiam wykaz celów w odniesieniu do kompetencji kluczowych, które przyświecają realizacji projektu1:
W zakresie rozumienia i tworzenia informacji:
- rozwijanie kompetencji językowych dziecka, w tym doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi przez dziecko oraz uświadomienie rodzicom znaczenia i roli mowy w rozwoju dziecka.
W zakresie wielojęzyczności:
- kształcenie umiejętności p...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.