Człowiek jest jedynym przedstawicielem świata zwierząt, który potrafi się porozumiewać. To, że potrafimy nie tylko dostrzegać otaczającą nas rzeczywistość, dokonywać analizy zachodzących w niej wydarzeń, a co najważniejsze – nazywać poszczególne jej części, a nawet reinterpretować i tworzyć własne światy, zawdzięczmy między innymi naszemu mózgowi. Ten składa się z około 100 mld neuronów, a ich głównym zadaniem jest nieustanne uczenie się. To między innymi dlatego natura wyposażyła nas w tzw. układ nagrody (motywacji), dzięki czemu wszystkie połączenia synaptyczne (a jest ich niemało, bo około 1015) sprawiają, że od urodzenia, a nawet jeszcze wcześniej, uczymy się, zdobywając nowe umiejętności i wiedzę.
Entuzjastyczny rozwój małych dzieci
Świat stawia przed każdym z nas wiele wyzwań. W sposób szczególny ich skalę i atrakcyjność doceniają małe dzieci. Gerald Hüther – neuropsycholog zajmujący się rozwojem i funkcjonowaniem mózgu dzieci w procesie uczenia się podkreśla, że: „małe dziecko osiąga stan maksymalnego zachwycenia od dwudziestu do pięćdziesięciu razy dziennie. W mózgu dochodzi wówczas do aktywacji ośrodków odpowiedzialnych za emocje. Znajdując...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!