Co powinna zawierać umowa?
Zgodnie z rozdziałem 2 ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827 z późn. zm.) umowy zawierane w przedszkolu (rodzaj umów zawieranych w siedzibie przedsiębiorcy) powinny zawierać:
- Informację o głównych cechach świadczenia, z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem.
- Dane identyfikujące, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, i numerze, pod którym został zarejestrowany, adresie, pod którym prowadzi przedsiębiorstwo, i numerze telefonu przedsiębiorstwa.
- Łączną cenę za świadczenie, a gdy charakter przedmiotu świadczenia nie pozwala na wcześniejsze obliczenie jej wysokości – sposobie, w jaki będzie obliczana, a także informację o jakichkolwiek innych kosztach za okres rozliczeniowy.
- Zapisy o odpowiedzialności przedsiębiorcy za jakość świadczenia.
- Czas trwania umowy.
- Sposób i przesłanki wypowiedzenia umowy.
Większość właścicieli przedszkoli niepublicznych działa na zasadzie prowadzenia działalności gospodarczej, chociaż zgodnie z art. 170 ustawy Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59 z późn. zm.) prowadzenie przedszkola niepublicznego nie jest działalnością gospodarczą. Jednak w świetle definicji działalności gospodarczej, z...