Co powinna zawierać umowa?
Zgodnie z rozdziałem 2 ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827 z późn. zm.) umowy zawierane w przedszkolu (rodzaj umów zawieranych w siedzibie przedsiębiorcy) powinny zawierać:
- Informację o głównych cechach świadczenia, z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem.
- Dane identyfikujące, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, i numerze, pod którym został zarejestrowany, adresie, pod którym prowadzi przedsiębiorstwo, i numerze telefonu przedsiębiorstwa.
- Łączną cenę za świadczenie, a gdy charakter przedmiotu świadczenia nie pozwala na wcześniejsze obliczenie jej wysokości – sposobie, w jaki będzie obliczana, a także informację o jakichkolwiek innych kosztach za okres rozliczeniowy.
- Zapisy o odpowiedzialności przedsiębiorcy za jakość świadczenia.
- Czas trwania umowy.
- Sposób i przesłanki wypowiedzenia umowy.
Większość właścicieli przedszkoli niepublicznych działa na zasadzie prowadzenia działalności gospodarczej, chociaż zgodnie z art. 170 ustawy Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59 z późn. zm.) prowadzenie przedszkola niepublicznego nie jest działalnością gospodarczą. Jednak w świetle definicji działalności gospodarczej, z...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.