rzedszkola, szkoły i placówki zapewne są w trakcie realizacji wielu przedsięwzięć z tym związanych, jednakże obchody 100-lecia nie kończą się na 11 listopada tego roku. Warto przeanalizować swoje działania, aby się upewnić, że wywiązujemy się z ministerialnych zaleceń. Dyrektor ma wiele możliwości upewnienia się, na ile efektywne są działania poszczególnych nauczycieli, jaką wiedzę posiadają dzieci, jakie postawy prezentują. Jedną z form sprawdzenia może być przegląd zapisów w dziennikach zajęć pod kątem wyboru celów dydaktycznych i wychowawczych zajęć. Analizując zapisy w dziennikach, dyrektor powinien zwrócić uwagę na to, czy nauczyciele:
- zapoczątkowali proces kształtowania się u dzieci postawy patrioty szanującego swoją Ojczyznę,
- kształtują tożsamość narodową, regionalną, lokalną,
- budują poczucie wspólnoty z otoczeniem,
- kształtują u dzieci postawę szacunku do symboli narodowych,
- zapoznają dzieci z niektórymi faktami historycznymi świadczącymi o naszej tożsamości narodowej, regionalnej, lokalnej,
- uczą dostrzegania piękna kraju, regionu, miejscowości,
- uczą dostrzegania piękna mowy ojczystej, języka regionalnego, gwary.
Dyrektor ma możliwość obserwacji umiejętności i postaw dzieci podczas zajęć, u...