rzedszkola, szkoły i placówki zapewne są w trakcie realizacji wielu przedsięwzięć z tym związanych, jednakże obchody 100-lecia nie kończą się na 11 listopada tego roku. Warto przeanalizować swoje działania, aby się upewnić, że wywiązujemy się z ministerialnych zaleceń. Dyrektor ma wiele możliwości upewnienia się, na ile efektywne są działania poszczególnych nauczycieli, jaką wiedzę posiadają dzieci, jakie postawy prezentują. Jedną z form sprawdzenia może być przegląd zapisów w dziennikach zajęć pod kątem wyboru celów dydaktycznych i wychowawczych zajęć. Analizując zapisy w dziennikach, dyrektor powinien zwrócić uwagę na to, czy nauczyciele:
- zapoczątkowali proces kształtowania się u dzieci postawy patrioty szanującego swoją Ojczyznę,
- kształtują tożsamość narodową, regionalną, lokalną,
- budują poczucie wspólnoty z otoczeniem,
- kształtują u dzieci postawę szacunku do symboli narodowych,
- zapoznają dzieci z niektórymi faktami historycznymi świadczącymi o naszej tożsamości narodowej, regionalnej, lokalnej,
- uczą dostrzegania piękna kraju, regionu, miejscowości,
- uczą dostrzegania piękna mowy ojczystej, języka regionalnego, gwary.
Dyrektor ma możliwość obserwacji umiejętności i postaw dzieci podczas zajęć, u...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.