Skargi na nauczycieli

Dyrektor kontra prawo

Praktycznie każdy nauczyciel choć raz w swojej karierze spotkał się z sytuacją, gdy rodzic składał na niego skargę. Dlatego tak ważne jest, aby w przedszkolu istniała procedura postępowania w takich przypadkach. Dzięki temu wszyscy zainteresowani będą wiedzieli, czego mogą się w związku z tym spodziewać i jakie działania mają podjąć

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.  Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) każdy obywatel ma prawo do składania skarg. Zgodnie z art. 227 przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszanie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. 
Z przepisów prawa wynika, że skargi składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia, chyba że przepisy szczególne wskazują inne organy. Warto podkreślić, że w sytuacji skargi na nauczyciela organem właściwym do jej rozpatrzenia nie zawsze jest dyrektor przedszkola. 

Organ powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W przypadku niezałatwienia sprawy w tym terminie powinien zawiadomić skarżącego, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać:

  • oznaczenie organu, od którego pochodzi, czyli dyrektora,
  • wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona,
  • podpis z podani...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy