Określenie przez gminy zasad opisywania dokumentów finansowo-księgowych
Należałoby przypomnieć, że dotacja przyznana przez gminę niepublicznemu przedszkolu może być przeznaczona na dofinansowanie realizacji zadań przedszkola w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym kształcenia specjalnego i profilaktyki społecznej, i wykorzystana wyłącznie na pokrycie wydatków bieżących (z wyjątkiem wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne, zakup i objęcie akcji i udziałów lub wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego) oraz na zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (art. 90 ust. 3d ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 z późn. zm.). Jednocześnie rada gminy lub miasta jest uprawniona do uchwalenia m.in. trybu rozliczania dotacji, zakresu danych, które powinny być zawarte w rozliczeniu wykorzystania dotacji, oraz terminu i sposobu rozliczenia dotacji (art. 90 ust. 4 UoSO). W związku z tym wiele gmin uchwala zasady opisywania faktur i rachunków, co ma upraszczać kontrolę wydatkowania dotacji i w sposób czytelny wskazywać na związek danego...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.