Szczegółowe regulacje dotyczące sposobu rozliczania dotacji na dzieci niepełnosprawne zawiera art. 35 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych. Podobne przepisy dotyczące wydatkowania środków na dzieci niepełnosprawne obowiązuje jednostki samorządowe już od 2015 r. Należy jednak zwrócić szczególną uwagę, że regulacje, które obecnie są zawarte w art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych i dotyczą samorządów, oraz regulacje zawarte w art. 35 ust. 4 i 5 przywołanej ustawy, różnią się istotnie. Oczywiście część regulacji jest wspólna, ale na gruncie przepisów inaczej rozlicza się wydatki wspólne (np. prąd) na dziecko niepełnosprawne w oddziale ogólnodostępnym w placówce samorządowej, a inaczej będzie się je rozliczało w placówce niepublicznej. Warto więc zainteresować się tym, czy samorząd w tej kwestii przyjął już jakieś rozwiązanie, jeśli tak, to należy przyjrzeć się tym regulacjom, porównując zapisy art. 8 i 35 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, a jeśli nie – zapytać, czy i...
Wiele pytań i wątpliwości w związku z nowym rozliczeniem dotacji na dzieci niepełnosprawne
Informowaliśmy już o tym, że placówki niepubliczne, które przyjęły w tym roku szkolnym dzieci z orzeczeniami do kształcenia specjalnego oraz otrzymują od gminy dotację w kwocie należnej określonemu rodzajowi niepełnosprawności (kwota odpowiednia do wagi niepełnosprawności), od 1 stycznia 2019 r. będą zobowiązane do wydatkowania otrzymywanej dotacji w całości na kształcenie specjalne tego dziecka. Niezastosowanie się do tych przepisów oznaczać będzie konieczność zwrotu dotacji na dzieci niepełnosprawne do budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.