Dobro dziecka to hasło, nad którego realizacją dyrektor przedszkola czuwać winien z jak największą starannością. Chodzi o arsenał stosowanych w przedszkolach metod wychowawczych, w tym kar i nagród. O to, co naprawdę dzieje się za zamkniętymi drzwiami sal grupowych. O to, w jaki sposób nauczycielki reagują na różne sytuacje z udziałem dzieci, na czyjeś zachowanie czy pojawiające się „tu i teraz” konflikty rówieśnicze.
Bacznie przyglądam się pracy przedszkoli, analizuję przedszkolne strony internetowe, przeglądam wpisy na portalach społecznościowych, zasięgam informacji u źródeł, od nauczycielek i rodziców. Mam ochotę głośno krzyczeć NIE, kiedy wobec trzy-, cztero-, pięcio- i sześcioletnich przedszkolaków stosowane są kary, czyli wzmocnienia negatywne1 za: Świadome nieprzestrzeganie ustalonych norm i zasad współżycia w grupie i przedszkolu. Cel...