Dobro dziecka to hasło, nad którego realizacją dyrektor przedszkola czuwać winien z jak największą starannością. Chodzi o arsenał stosowanych w przedszkolach metod wychowawczych, w tym kar i nagród. O to, co naprawdę dzieje się za zamkniętymi drzwiami sal grupowych. O to, w jaki sposób nauczycielki reagują na różne sytuacje z udziałem dzieci, na czyjeś zachowanie czy pojawiające się „tu i teraz” konflikty rówieśnicze.
Bacznie przyglądam się pracy przedszkoli, analizuję przedszkolne strony internetowe, przeglądam wpisy na portalach społecznościowych, zasięgam informacji u źródeł, od nauczycielek i rodziców. Mam ochotę głośno krzyczeć NIE, kiedy wobec trzy-, cztero-, pięcio- i sześcioletnich przedszkolaków stosowane są kary, czyli wzmocnienia negatywne1 za: Świadome nieprzestrzeganie ustalonych norm i zasad współżycia w grupie i przedszkolu. Cel...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.