Postanowienia noworoczne

czyli o czym warto pamiętać w nadchodzącym Nowym Roku

Dyrektor we współpracy

Jako wieloletni pedagog, a jednocześnie babcia czteroletniego przedszkolaka, postanowiłam zabrać głos w sprawie, która porusza mnie od dawna. To hasło „dobro dziecka”, odmieniane przez wszystkie przypadki w przedszkolnych statutach i regulaminach – czy faktycznie tak o nie dbamy?

 

Dobro dziecka to hasło, nad którego realizacją dyrektor przedszkola czuwać winien z jak największą starannością. Chodzi o arsenał stosowanych w przedszkolach metod wychowawczych, w tym kar i nagród. O to, co naprawdę dzieje się za zamkniętymi drzwiami sal grupowych. O to, w jaki sposób nauczycielki reagują na różne sytuacje z udziałem dzieci, na czyjeś zachowanie czy pojawiające się „tu i teraz” konflikty rówieśnicze.

Bacznie przyglądam się pracy przedszkoli, analizuję przedszkolne strony internetowe, przeglądam wpisy na portalach społecznościowych, zasięgam informacji u źródeł, od nauczycielek i rodziców. Mam ochotę głośno krzyczeć NIE, kiedy wobec trzy-, cztero-, pięcio- i sześcioletnich przedszkolaków stosowane są kary, czyli wzmocnienia negatywne1 za: Świadome nieprzestrzeganie ustalonych norm i  zasad współżycia w  grupie i  przedszkolu. Cel...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.

Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.

1500 artykułów online
16 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
152 numerów archiwalnych
900 dokumentów online
40 autorów – specjalistów
Monitor Dyrektora Przedszkola • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy