Zgodnie z art. 149 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 108) pracodawca prowadzi ewidencję czasu pracy pracownika do celów prawidłowego ustalenia jego wynagrodzenia i innych świadczeń związanych z pracą. Pracodawca udostępnia tę ewidencję pracownikowi na jego żądanie. Karta ewidencji czasu pracy powinna być prowadzona odrębnie dla każdego pracownika. Pracodawca nie ma prawa uzależniać udostępnienia karty ewidencji czasu pracy czy j...
Nowe zasady ewidencjonowania czasu pracy
Na początku roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz. U., poz. 2369). Wskazane rozporządzenie uregulowało nie tylko sposób prowadzenia akt osobowych, ale także pozostałą dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy, do której zalicza się także ewidencję czasu pracy.