Placówki oświatowe, w tym przedszkola, uginają się pod ciężarem biurokracji, do piętrzenia której często same się przyczyniają. Opracowują przeróżne regulaminy i procedury, również te dotyczące udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, chociaż żaden przepis prawa oświatowego nie wskazuje obowiązku tworzenia i uchwalania takiego dokumentu. Wszystko, co jest związane z tym obszarem zadaniowym przedszkola, reguluje bowiem ustawa Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 910 i 1378 i z 2021 r., poz. 4) oraz rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz. U. z 22 lipca 2020 r.,
poz. 1280). Skoro jednak przedszkola decydują się na tworzenie takiej procedury, to w pierwszej kolejności – zamiast powielać cudze wzory, nie zawsze odpowiedniej jakości – powinny zadbać o jej właściwe opracowanie. Stąd niniejsze wskazówki, na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę.
1. Krok: Odpowiedni zapis w statucie przedszkola. Ustawa Prawo oświatowe w art. 102 ust. 1 pkt 3 wskazuje wyraźnie, że cele i zadania przedszkola wynikające z przepisów prawa, w tym w zakres...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.