Dostarczenie przez rodziców orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, które ma moc decyzji administracyjnej, oznacza, że każda z tych jednostek oświatowych musi sprostać dodatkowym obowiązkom określonym w § 5 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1578 z późn. zm.), a więc zapewnić:
- realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego,
- warunki do nauki, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne, odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów,
- zajęcia specjalistyczne, inne zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne,
- integrację dzieci ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z uczniami pełnosprawnymi.
Natomiast art. 68 ust. 1 pkt 10 ustawy Prawo oświatowe mówi, że za realizację wobec dziecka zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego odpowiada dyrektor przedszkola. Na szczególną uwagę zasługuje zalecenie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną, której zakres tematyczny – jakie formy wsparcia będą realizowa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.