Wprawdzie ustawodawca nie określił żadnym przepisem, kiedy i jak często należy się z tego obowiązku wywiązać, to co do zasady ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej – traktowana jako (auto)ewaluacja wewnętrzna podjętych oddziaływań – powinna się odbyć dwa razy w roku szkolnym, to jest:
- po pierwszym półroczu – w celu zaplanowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w półroczu drugim;
- na zakończenie roku szkolnego – w celu podsumowania całorocznej pracy z dzieckiem i podjęcia decyzji co do organizacji dla niego pomocy p-p w następnym roku szkolnym.
Oto przykłady obrazujące nieprawidłowości popełniane w tym obszarze wraz z odwołaniem się do konkretnych przepisów przywołanego rozporządzenia, które o tym świadczy.
Brak oceny efektywności każdej z form udzielanej pomocy
Kasia – na wniosek nauczycielek, za zgodą rodziców – bierze udział w grupowych zajęciach rozwijających umiejętności emocjonalno-społeczne oraz w indywidualnych zajęciach logopedycznych. Tylko logopeda ocenił efektywność pomocy udzielanej Kasi.
Bartek – na podstawie opinii PPP – realizuje zindywidualizowaną ścieżkę realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego. Po pierwszym...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.