Wprawdzie ustawodawca nie określił żadnym przepisem, kiedy i jak często należy się z tego obowiązku wywiązać, to co do zasady ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej – traktowana jako (auto)ewaluacja wewnętrzna podjętych oddziaływań – powinna się odbyć dwa razy w roku szkolnym, to jest:
- po pierwszym półroczu – w celu zaplanowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w półroczu drugim;
- na zakończenie roku szkolnego – w celu podsumowania całorocznej pracy z dzieckiem i podjęcia decyzji co do organizacji dla niego pomocy p-p w następnym roku szkolnym.
Oto przykłady obrazujące nieprawidłowości popełniane w tym obszarze wraz z odwołaniem się do konkretnych przepisów przywołanego rozporządzenia, które o tym świadczy.
Brak oceny efektywności każdej z form udzielanej pomocy
Kasia – na wniosek nauczycielek, za zgodą rodziców – bierze udział w grupowych zajęciach rozwijających umiejętności emocjonalno-społeczne oraz w indywidualnych zajęciach logopedycznych. Tylko logopeda ocenił efektywność pomocy udzielanej Kasi.
Bartek – na podstawie opinii PPP – realizuje zindywidualizowaną ścieżkę realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego. Po pierwszym...