Komu i w jakiej formie zaprezentować raport z ewaluacji?

Dyrektor kontra prawo

Zgodnie z art. 40 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j.: Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 z późn. zm.) w przedszkolu zatrudniającym co najmniej trzech nauczycieli działa rada pedagogiczna, która jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.

 

Wyniki ewaluacji wykorzystywane są przez dyrektora placówki, nauczycieli, a w wielu sytuacjach również przez uczniów, rodziców, organ prowadzący, niekiedy też lokalnych partnerów, a czasem i media. Identyfikacji odbiorców wyników trzeba dokonywać na etapie planowania, odpowiadając na pytanie, dla kogo ewaluację prowadzimy i kto będzie korzystał z jej ustaleń. Określenie odbiorców pozwala na uwzględnienie w prowadzonym badaniu ich potrzeb informacyjnych – wszystkiego, co może być dla nich istotne z punktu widzenia zadań, jakie wykonują, i ról, jakie odgrywają.

Projekt ewaluacji powinien określać założenia zarówno co do formatu raportu, jak i formy upowszechniania wyników.

 

Format raportu

Format raportu, czyli struktura, sposób rozmieszczenia i zapis informacji z przeprowadzonego badania, uzależniony będzie od odbiorcy i jego potrzeb. W związku z tym może przybierać postać wielostronicowego dokumentu z wykresami, analizami każdej zastosowanej w badaniu metody, poszczególnych pytań, ale może też mieć formę krótkiej, syntetycznej informacji przedstawionej w prezentacji PowerPoint. Najczęściej stosuje się tutaj zasadę: jeżeli ewaluację przeprowadza się na wewnętrzne potrzeby, to raport...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy