Wyniki ewaluacji wykorzystywane są przez dyrektora placówki, nauczycieli, a w wielu sytuacjach również przez uczniów, rodziców, organ prowadzący, niekiedy też lokalnych partnerów, a czasem i media. Identyfikacji odbiorców wyników trzeba dokonywać na etapie planowania, odpowiadając na pytanie, dla kogo ewaluację prowadzimy i kto będzie korzystał z jej ustaleń. Określenie odbiorców pozwala na uwzględnienie w prowadzonym badaniu ich potrzeb informacyjnych – wszystkiego, co może być dla nich istotne z punktu widzenia zadań, jakie wykonują, i ról, jakie odgrywają.
Projekt ewaluacji powinien określać założenia zarówno co do formatu raportu, jak i formy upowszechniania wyników.
Format raportu
Format raportu, czyli struktura, sposób rozmieszczenia i zapis informacji z przeprowadzonego badania, uzależniony będzie od odbiorcy i jego potrzeb. W związku z tym może przybierać postać wielostronicowego dokumentu z wykresami, analizami każdej zastosowanej w badaniu metody, poszczególnych pytań, ale może też mieć formę krótkiej, syntetycznej informacji przedstawionej w prezentacji PowerPoint. Najczęściej stosuje się tutaj zasadę: jeżeli ewaluację przeprowadza się na wewnętrzne potrzeby, to raport...