Dyrektor placówki pełni funkcję interwenta, mediatora, lidera, rozwiązuje wiele codziennych problemów, które choć nieraz wydają się błahe, dla dzieci mogą urastać do rangi życiowych. Dlatego też bardzo ważne jest, by dyrektor placówki oświatowej pozostawał bezstronny w ocenach, zawsze starał się właściwie rozpoznać sytuację, która miała miejsce. Ważne, żeby wiedział, jak właściwie pomóc osobie, która zwraca się do niego ze swoim problemem, bardzo ważna jest zatem właściwa współpraca z gronem pedagogicznym w celu utrzymania ciągłości procesów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Dyrektor, który potrafi wysłuchać, jest godny zaufania, chętny do pomocy i wsparcia zarówno swoich podwładnych, jak i wychowanków, z pewnością poradzi sobie na stanowisku, które piastuje.
Każdy dyrektor dąży do tego, by te wszystkie problemy i wyzwania jak najszybciej stały się sprawami rozwiązanymi. Z pomocą przychodzi autor koncepcji inteligencji etycznej dr Bruce Weinstein, który wskazuje proste zasady pomagające podejmować właściwe decyzje i rozwiązywać trudności. Należy zacząć od tego, że chcąc...