Realizacja poszczególnych wymagań z pewnością poddawana jest ewaluacji, której podsumowaniem jest raport kończący się zwykle określeniem wniosków. Zgodnie z wymaganiem ósmym wnioski z ewaluacji wewnętrznej, a także zewnętrznej – jeżeli miała miejsce – powinny być uwzględnione w planowaniu pracy wychowawczo-dydaktycznej.
Charakterystyka wymagania
W przedszkolu analizuje się wyniki badań zewnętrznych i wewnętrznych dotyczących wspomagania rozwoju i edukacji dzieci, służące jakości procesów edukacyjnych. Nauczyciele planują i podejmują działania edukacyjne i wychowawcze z uwzględnieniem wyników badań zewnętrznych i wewnętrznych oraz wniosków z tych badań, w tym ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej. Działania prowadzone przez przedszkole są monitorowane i analizowane, a w razie potrzeby modyfikowane.
Wymaganie precyzuje główne zadania, które odnoszą się do analizy badań wewnętrznych i zewnętrznych dotyczących wspomagania rozwoju dzieci. Zadanie to mają realizować nauczyciele poprzez uwzględnienie w swoich planach i działaniach wniosków z badań wewnętrznych i zewnętrznych. Natomiast dyrektor powinien zadbać o monitorowanie działań prowadzonych głównie przez nauczycieli, po to, by należycie dbać o jakość pracy przedszkola, w r...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.