Czytajmy dla przyjemności! Czy to możliwe?

Dyrektor we współpracy

Książka w szkole budzi najczęściej skojarzenia z lekturą albo z podręcznikiem. W jednym i drugim przypadku rzadko są to wrażenia pełne zachwytu. Dominują w nich raczej rozdrażnienie, zniechęcenie, często wrogość do czytania oraz nuda płynąca z odkrywania świata literackiego. I wcale nie są to uczucia wysyłane jedynie przez uczniów.

Wielu dorosłych szuka sposobów na to, jak oczarować dzieci i młodzież książkami, jak zachęcić do wnikliwej analizy tekstu, do systematycznej nauki i czerpania z tego radości oraz satysfakcji. Jak i czym przekonać do książek dzieci w wieku przedszkolnym, które nie potrafią jeszcze czytać?
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025 to wieloletnie wsparcie i promocja czytelnictwa w Polsce, realizowane przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki, Biblioteką Narodową, Instytutem Książki i Narodowym Centrum Kultury. Co to oznacza dla szkoły, nauczycieli i konkretnych uczniów? Otóż w bibliotekach publicznych, pedagogicznych i szkolnych pojawią się liczne projekty w ramach upowszechniania czytelnictwa, które adresowane będą do uczniów wszystkich typów szkół i dzieci w wieku przedszkolnym.
Na jakie oferty ze strony bibliotek mogą liczyć szkoły i w jaki sposób nauczyciele powinni włączyć się w realizację stawianych zadań?

Zakup nowości wydawniczych

Przed zakupem nowych pozycji, bo temu będą sprzyjały fundusze na zaopatrzenie bibliotek w nowe książki, najlepiej przeprowadzić dyskusję i zrobić rozeznanie wśród dzieci, pytając wprost o proponowaną przez nich tematykę, którą chciałyby poruszyć, odkryć podczas zabawy z książką. Pozostawienie dzieciom możli...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy