Budowanie zaufania
Przede wszystkim warto pamiętać, że zaufanie między nauczycielami a rodzicami buduje się stopniowo, poprzez realne kontakty, w których obie strony mają szansę poznać swój sposób bycia, wartości, przekonania i postawę wobec dzieci. Nie jest możliwe przyspieszenie tego naturalnego procesu, ale można go ułatwić poprzez zadbanie o możliwość nawiązania kontaktu oraz utrzymywania go, a także okazanie rodzicom zrozumienia i szacunku.
Rozmowa z rodzicami
W zależności od możliwości placówki pierwszym krokiem w tym kierunku mogą być dni otwarte, podczas których pedagodzy nie tylko przedstawiają miejsce, plan dnia czy podają informacje formalne, ale również dają się choć trochę poznać – mogą powiedzieć kilka słów o sobie, swoim doświadczeniu zawodowym, przyczynach, dla których zajmują się pracą z dziećmi, a także o wartościach, jakimi się w tej pracy kierują. W przedszkolach, w których rekrutacja odbywa się indywidualnie, warto poświęcić naprawdę dużo czasu na rozmowę z rodzicami o ich obawach, nadziejach, a także wysłuchać, co mają do powiedzenia o swoim dziecku. Jeśli taka indywidualna rozmowa na etapie rekrutacji nie jest możliwa, warto już na kilka dni przed rozpoczęciem pracy przedsz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.