1,5% podatku dochodowego i zasady ubiegania się o status OPP

Postępowy dyrektor

Czy dyrektor powinien o tym przeczytać? 

Charakterystyczny pomarańczowy logotyp „1%” na stałe wpisał się w krajobraz zarówno większych, jak i mniejszych miejscowości, szczególnie w okresie od lutego do końca kwietnia, czyli bezpośrednio poprzedzającym okres składania rocznego rozliczenia PIT. Pojawia się wtedy na bilbordach, ulotkach i w skrzynkach pocztowych (elektronicznych i tradycyjnych), w reklamach w prasie i telewizji, a w ostatnich latach także tam, gdzie niestety spędzamy coraz więcej czasu, czyli w mediach społecznościowych i w internecie. Choć zapewne każdy Czytelnik widział go nie raz, to jak sądzę, nie każdy zna okoliczności jego powstania, a dla dyrektora mogą okazać się inspirujące. W 2004 r., gdy w Sejmie RP uchwalono ustawę o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, portal NGO.pl ogłosił konkurs na logotyp promujący stworzony przez parlamentarzystów nowy mechanizm przekazywania 1% podatku dochodowego na działalność organizacji pożytku publicznego. Zwycięzcą okazał się Grzegorz Laszuk – z wykształcenia prawnik, ale z zamiłowania działacz społeczny i artysta. Choć jego nazwisko znane jest tylko nielicznym, to przez ostatnie 18 lat, czyli od chwili rozstrzygnięcia konkursu aż do dziś, pomarańczowy „herbatnik”, bo tak często nieco żartobliwie nazywany jest przez osoby związane z NGO-sami ten słynny już logotyp, z całą pewnością pomógł promować mechanizm przekazywania na szczytne cele 1% podatku dochodowego, choć autoro...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy