Rola kuratora oświaty w likwidacji publicznego przedszkola

Dyrektor kontra prawo

W aktualnym stanie prawnym opinia kuratora oświaty ma istotne znaczenie w procesie likwidacji publicznego przedszkola oraz wpływa na ważność uchwał podejmowanych przez rady gmin lub miast odnośnie do rezygnacji z prowadzenia placówek dla najmłodszych uczniów.

 

Obowiązek zasięgnięcia opinii kuratora oświaty

Rada jednej z gmin podjęła 21 kwietnia 2016 r. uchwałę w sprawie likwidacji samorządowego przedszkola 31 sierpnia 2016 r. oraz jednocześnie o zapewnieniu dzieciom objętym wychowaniem przedszkolnym w likwidowanej placówce bezpłatnego dojazdu oraz opieki w czasie dowożenia i możliwości kontynuowania wychowania przedszkolnego w samorządowym przedszkolu w innej miejscowości. Jako podstawę prawną uchwały powołano m.in. art. 59 ust. 1 i ust. 2, w związku z art. 5c pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r., poz. 2156 z późn. zm.). W uzasadnieniu organ stwierdził konieczność dostosowania sieci szkół i przedszkoli w gminie do rzeczywistych potrzeb wynikających z zachodzących zmian demograficznych oraz związane z tym racjonalizowanie wydatków publicznych ponoszonych na funkcjonowanie oświaty. Przedstawiając procedurę dotyczącą podjęcia uchwały...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy