Remont w placówce zadania dyrektora i organu prowadzącego

Pod paragrafem

Przeprowadzenie remontu w przedszkolu zwykle poprzedzone jest dokonaniem przeglądu zarówno budynku placówki, jak i jej okolicy. Przegląd powinien być dokonywany co najmniej raz w roku (a czasami częściej), natomiast remont – wtedy, gdy jest to konieczne. O ile nie ma wątpliwości dotyczących tego, kto odpowiada za dokonywanie przeglądów w przedszkolu, o tyle kwestie tego, kto odpowiada za remont, budzą już różnego rodzaju wątpliwości.

Zadanie organu prowadzącego

Na wstępie warto wskazać, że ani w art. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r., poz. 1762), ani w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082), a tym bardziej w żadnym przepisie wykonawczym do tych ustaw nie wymieniono wśród zadań dyrektora przeprowadzania remontu. Nawet gdy mówimy o zadaniach związanych z bezpieczeństwem, mamy tu na myśli zupełnie inne kwestie niż organizowanie i nadzorowanie remontu placówki.

POLECAMY

Bezsprzecznym faktem jest to, że przedszkole samo w sobie nie ma osobowości prawnej, wobec tego mienie, w które zostało wyposażone, w sensie prawa cywilnego przysługuje organowi prowadzącemu, a nie dyrektorowi. To prowadzi nas do wniosku, że zadanie wykonywania remontów obiektów przedszkolnych należy do organu prowadzącego.

Intencją ustawodawcy (co do tego nie ma w doktrynie wątpliwości) było zobowiązanie organów prowadzących do przeprowadzania we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność stosownych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na remonty i budowę obiektów przed...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy