Rada pedagogiczna podsumowująca – w jaki sposób niestandardowo podejść do tematu?

Dyrektor we współpracy

Podsumowanie pracy przedszkola odbywa się zwykle w czerwcu, chociaż dyrektor ma czas do końca roku szkolnego na przekazanie wyników i wniosków z prowadzonego nadzoru pedagogicznego. Najczęściej rady te są przeprowadzane według standardowego scenariusza polegającego głównie na odczytaniu raportu z prowadzonej ewaluacji, kontroli i wspomagania, czyli informacji o zrealizowaniu planu nadzoru pedagogicznego dyrektora.

Plan nadzoru pedagogicznego, zgodnie ze sztuką sporządzania tego dokumentu najczęściej zawiera:

  • stronę tytułową (data sporządzenia raportu, tytuł, nazwiska autorów),
  • opis przedmiotu ewaluacji, kontroli, wspomagania (co było poddane badaniu ewaluacyjnemu, kontroli, czego dotyczyło wspomaganie),
  • wykorzystane metody, techniki, narzędzia,
  • opis danych i procesu ich zbierania (dane, które uzyskaliśmy, od kogo i kiedy je zbieraliśmy, w jakim czasie, interpretacja),
  • końcowe wyniki (próba odpowiedzi na pytania kluczowe, ocena wyników np. poprzez określenie mocnych i słabych stron),
  • wnioski do dalszej pracy (rekomendacje, czyli zalecenia, oczekiwania dla dzieci, nauczycieli, rodziców, dyrektora),
  • załączniki (narzędzia, za pomocą których zbieraliśmy dane).

Najczęściej rada pedagogiczna podsumowująca przebiega według następującego planu:

  • sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie kworum, 
  • odczytanie protokołu z poprzedniego zebrania wraz z uwagami wniesionymi przez nauczycieli, podpisanie protokołu,
  • sprawozdania zespołów zadaniowych z wykonania swoich planów pracy,
  • wnioski dyrektora z pełnienia nadzoru pedagogicznego,
  • raport z ewaluacji i kontroli zewnętrzny...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy