Plan nadzoru pedagogicznego, zgodnie ze sztuką sporządzania tego dokumentu najczęściej zawiera:
- stronę tytułową (data sporządzenia raportu, tytuł, nazwiska autorów),
- opis przedmiotu ewaluacji, kontroli, wspomagania (co było poddane badaniu ewaluacyjnemu, kontroli, czego dotyczyło wspomaganie),
- wykorzystane metody, techniki, narzędzia,
- opis danych i procesu ich zbierania (dane, które uzyskaliśmy, od kogo i kiedy je zbieraliśmy, w jakim czasie, interpretacja),
- końcowe wyniki (próba odpowiedzi na pytania kluczowe, ocena wyników np. poprzez określenie mocnych i słabych stron),
- wnioski do dalszej pracy (rekomendacje, czyli zalecenia, oczekiwania dla dzieci, nauczycieli, rodziców, dyrektora),
- załączniki (narzędzia, za pomocą których zbieraliśmy dane).
Najczęściej rada pedagogiczna podsumowująca przebiega według następującego planu:
- sprawdzenie listy obecności, stwierdzenie kworum,
- odczytanie protokołu z poprzedniego zebrania wraz z uwagami wniesionymi przez nauczycieli, podpisanie protokołu,
- sprawozdania zespołów zadaniowych z wykonania swoich planów pracy,
- wnioski dyrektora z pełnienia nadzoru pedagogicznego,
- raport z ewaluacji i kontroli zewnętrzny...