Realizacja zmienionej podstawy programowej
Dyrektor ma obowiązek czuwania, by nauczyciele realizowali podstawę programową wychowania przedszkolnego znowelizowaną dwoma rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej: z dnia 17 czerwca 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2016 r., poz. 895) oraz z dnia 17 czerwca 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2016 r., poz. 896).
W związku z realizacją obowiązkowego rocznego wychowania przedszkolnego przez sześciolatki u tych dzieci należy kształtować umiejętność czytania oraz liczenia, nabywanie umiejętności pisania, a także zdolności matematycznych niezbędnych do rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej. Nauczyciele powinni przestrzegać nowego rozkładu organizacji czasu pracy z dziećmi w rozliczeniu tygodniowym – jedna piąta czasu powinna być przeznaczana na zabawę, co najmniej jedna piąta (w przypadku młodszych dzieci – jedna czwarta czasu) na zajęcia ruchowe i obserwacje przyrodnicze najlepiej na powietrzu, co najmniej jedna piąta (w przypadku młodszych dzieci – nie więcej niż jedna piąta czasu) na zajęcia dydaktyczne prowadzone zgodnie z programem wychowania przedszkolnego, a reszta czasu na pozostałe czynności uznane przez nauczyciela za niezbędne (opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zajęcia w r...