Realizacja zmienionej podstawy programowej
Dyrektor ma obowiązek czuwania, by nauczyciele realizowali podstawę programową wychowania przedszkolnego znowelizowaną dwoma rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej: z dnia 17 czerwca 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2016 r., poz. 895) oraz z dnia 17 czerwca 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2016 r., poz. 896).
W związku z realizacją obowiązkowego rocznego wychowania przedszkolnego przez sześciolatki u tych dzieci należy kształtować umiejętność czytania oraz liczenia, nabywanie umiejętności pisania, a także zdolności matematycznych niezbędnych do rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej. Nauczyciele powinni przestrzegać nowego rozkładu organizacji czasu pracy z dziećmi w rozliczeniu tygodniowym – jedna piąta czasu powinna być przeznaczana na zabawę, co najmniej jedna piąta (w przypadku młodszych dzieci – jedna czwarta czasu) na zajęcia ruchowe i obserwacje przyrodnicze najlepiej na powietrzu, co najmniej jedna piąta (w przypadku młodszych dzieci – nie więcej niż jedna piąta czasu) na zajęcia dydaktyczne prowadzone zgodnie z programem wychowania przedszkolnego, a reszta czasu na pozostałe czynności uznane przez nauczyciela za niezbędne (opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, zajęcia w r...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.