Trzylatek rozpoczynający przygodę z przedszkolem powinien już pić z kubka otwartego bez rozlewania i oblewania się. Dzięki koordynacji wzrokowo-ruchowej jest w stanie nabijać na widelec kawałki pokarmu lub nabierać łyżką zupę, by następnie sprawnie trafiać nią do buzi. Dzięki obustronnej koordynacji, w czasie gdy jedna ręka próbuje nabrać jedzenie widelcem lub łyżką, druga w razie potrzeby przytrzymuje talerz w celu stabilizacji. Zdarzają się oczywiście dzieci, dla których tego typu czynności stanowią ogromne wyzwanie. Jeżeli dotychczas były wyręczane, jeżeli rodzice, zamiast je wspierać, wykonywali za nie wszystkie czynności, to faktycznie nagłe samodzielne wykonanie takich zadań może być dla nich trudne. Nie zawsze jednak owa trudność jest wynikiem tego, że to rodzic robił dotychczas wszystko za dziecko. Niektóre dzieci nie radzą sobie z czynnościami związanymi z motoryką małą, dlatego też nie potrafią wykonać również pewnych czynności samoobsługowych.
Najlepszym przykładem może być właśnie samodzielne jedzenie. Nie zawsze niechęć do samodzielnego jedzenia jest w...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.