Głównym zadaniem przedszkola w zakresie respektowania norm społecznych i kształtowania postaw jest podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. Działania te mają prowadzić do kształtowania się postawy odpowiedzialności dzieci za działania własne i podejmowane w grupie. Oczywiście podejmowane działania wychowawcze i profilaktyczne powinny być monitorowane, a ich skuteczność oceniana, a w razie potrzeby działania te należy modyfikować.
Dokonując ewaluacji tego wymagania, w pierwszej kolejności powinniśmy odnieść się do sprawdzenia, czy założone cele zostały zrealizowane.
Przykładowe cele ewaluacji wymagania „Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne”:
- Zbadanie stanu bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego dzieci w przedszkolu.
- Pozyskanie wiedzy o tym, czy relacje między wszystkimi członkami społeczności przedszkolnej oparte są na wzajemnym szacunku i zaufaniu.
- Stan wiedzy dzieci na temat bezpiecznych zachowań.
- Zbadanie sposobów kształtowania odpowiedzialności dzieci za działania własne i działania podejmowane w grupie.
- Pozyskanie informacji o prowadzonych działaniach wychowawczych oraz profilaktycznych i ich wpływie na eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań dzieci.
- Ocena działalności wychowawczej i profilaktycznej przedszkola.
- Modyfikacja działań wychowawczych i profilaktycznych (w przypadku zaistnienia takiej konieczności).
Gdy formułowany był plan ewaluacji, zapewne z...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.