Podejmując jakiekolwiek działania wobec agresywnego dziecka, należy pamiętać, że u dzieci w wieku przedszkolnym zachowania agresywne i wybuchy złości świadczą przede wszystkim o tym, że dziecko znajduje się w sytuacji, w której nie potrafi sobie poradzić. Podejmowane zabiegi wychowawcze powinny koncentrować się na zdiagnozowaniu przyczyn tych zachowań i na pracy z nimi, a także na nauczeniu dziecka, jak może radzić sobie z trudnymi emocjami, jak okazywać je w akceptowalny sposób, a także jak osiągać swoje cele bez użycia przemocy (np. poprosić kogoś o zabawkę, zamiast ją wyrywać).
Pierwsza reakcja – nauczyciel
Nie należy dopuszczać do sytuacji, w której dyrektor przedszkola o agresji jednego z wychowanków dowiaduje się od wnoszących skargę rodziców innych dzieci, a nie od nauczyciela. Dyrektor powinien uczulić nauczycieli na takie sytuacje, by jak najszybciej go o nich informowali, jeśli dostępne im właściwe metody wychowawcze nie przynoszą pożądanego skutku.
Nie należy dopuszczać do sytuacji, w której dyrektor przedszkola o agresji jednego z wychowanków dowiaduje się od wnoszących skargę rodziców innych dzieci, a nie od nauczyciela.
Pełniący obowiązki wychowawcy nauc...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.