Wramach pierwszego zagadnienia omówiona została bardzo szczegółowo aktualna sytuacja prawna polskiej oświaty. Jest to baza dla wszelkich dalszych rozważań. Wynika to z tego, że w ostatnim czasie wprowadzono szereg zmian prawnych zarówno tych dotyczących sytuacji pandemicznej (która ma bardzo istotny wpływ na funkcjonowanie szkół), jak i typowo oświatowych, ale zmienionych w wyniku „covidowych” aktów prawnych.
Dyrektor powinien odpowiedzieć na zasadnicze pytanie: jak w aktualnej rzeczywistości wygląda konkretny obszar funkcjonowania przedszkola lub konkretne zagadnienie merytoryczne? Odpowiedź na nie jest udzielana w celu uzyskania wiarygodnych informacji dotyczących tego, co obecnie należy zrobić (jakie podjąć konkretne działania), aby poprawić to, co jest możliwe do poprawienia lub tylko wymaga skorygowania.
Zadanie 1.
Należy przeanalizować zapisy dotyczące bezpieczeństwa, a wynikające z zaleceń sanitarnych, dotyczące m.in.:
- zabiegów sanitarnych,
- warunków pracy i nauki,
- uroczystości przedszkolnych,
- zawieszania zajęć,
- realizacji zajęć w formule hybrydowej,
- bezpieczeństwa w sieci (np. tzw. cyberbezpieczeństwa),
- postępowania z nieletnimi.
Zadanie 2.
Należy wprowadzić zapisy dotyczące: