Wejście w życie nowego rozporządzenia w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego1 oznacza konieczność opracowania lub wyboru programu przez nauczyciela przedszkola. Tryb i warunki dopuszczania programów wychowania przedszkolnego, a także wymagania dotyczące tych programów określone zostały w art. 22a ustawy o systemie oświaty2. Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym zasadą jest dopuszczanie programów wychowania przedszkolnego do użytku w danym przedszkolu przez jej dyrektora, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Poniżej, w tzw. 10 krokach, przedstawiono działania, jakie należy podjąć, aby 1 września 2017 r. nauczyciele przedszkola przystąpili do realizacji programów wychowania przedszkolnego uwzględniających nową podstawę programową.
Krok 1.
Wspólna analiza treści nowej podstawy programowej przez nauczycieli
Działanie to umożliwi m.in. poznanie treści rozporządzenia w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, a także omówienie pojawiających się niejasności i wątpliwości. Pomoże również określić obszary, w jakich nauczyciele będą potrzebowali wsparcia, a także zidentyfikować potrzeby przedszkola i nauczycieli w związku z realizacją nowych zadań.
Krok 2.
Ustalenie zasad dopuszczania programu wychowan...