Dość często spotykana jest sytuacja, kiedy rodzic czy dziadek prosi dziecko o pomoc w obsłudze przeróżnych dobrodziejstw nowoczesnych technologii. Taka zależność wymaga od wychowawców, nauczycieli czy rodziców wiele rozwagi i dobrego kształtowania umiejętności cyfrowych wśród najmłodszych użytkowników. Umiejętności, które posiądą dzieci, są w dużym stopniu uwarunkowane tym, w jaki sposób tablet, smartfon czy komputer zostanie przedstawiony potencjalnemu najmłodszemu już użytkownikowi. Jeśli rodzice będą utożsamiać nowoczesną technologię tylko z różnymi zagrożeniami, to marna szansa, aby dziecko wykorzystało tablet jako edukacyjną pomoc. Wręcz przeciwnie – zaciekawione różnymi zakazami dotyczącymi gry czy długości czasu użytkowania z chęcią sprawdzi i przetestuje wszystko, co niedozwolone.
Ostatnie doświadczenia pokazały, że nieoceniona jest pomoc rodziców i wychowawców w pierwszych latach technologicznej przygody. Pewien przedszkolak podczas zajęć zdradził, w co gra, kiedy rodzice dają mu tablet i pozwalają na zabawę. W dużej mierze były to gry przeznaczone dla użytkowników o wiele starszych od wspomnianego przedszkolaka. Taka sytuacja nie wróży dobrego, edukacyjnego wykorzystania nowoczesnych technologii, czy to teraz, w wieku przedszkolnym, czy później, już w wieku szkolnym czy też starszym. Wszystkie doświadczenia, które dziecko nabywa w wieku przedszkolnym, nawyki i sposoby funkcjonowania, w dużej mierze znajdują odzwierciedlenie w późniejszym życiu.
Jedną z bardzo ważnych umiejętności, które według podstawy programowej wychowania przedszkolnego musi posiąść wychowanek kończący przedszkole, są podstawy nauki pisania i czytania. Umiejętność ta jest niezbędna w dalszym kształceniu, a braki lub niedokładne wprowadzenie poszczególnych elementów z dużym prawdopodobieństwem wpływają na obniżenie e...