Planowanie organizacji pracy przedszkola
Wielu dyrektorów nadal poszukuje specjalistów do prowadzenia zajęć z dziećmi niepełnosprawnymi, a także wielu nauczycieli pracuje w kilku placówkach, aby dopełnić etaty lub aby zrealizować potrzeby kadrowe danej placówki wynikające z kształcenia dzieci niepełnosprawnych. Niektórym dyrektorom udało się zatrudnić specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, ale potrzeb jest znacznie więcej niż możliwości, jakie posiadają poradnie. Niemałym utrudnieniem w planowaniu organizacji pracy był krótki czas od momentu ukazania się wytycznych o opracowaniu arkuszy organizacyjnych do terminu ostatecznego oddania ich do zatwierdzenia organom prowadzącym. Dodatkowo kwestionowanie przez kuratoria kwalifikacji nauczycieli do prowadzenia niektórych zajęć czy też liczby godzin zajęć przydzielanych dzieciom niepełnosprawnym wydłużały czas pracy nad opracowaniem arkuszy, co potęgowało ogromny stres dyrektorów i poczucie niemocy w przezwyciężeniu nagle pojawiających się problemów. Na pewno po wakacjach dyrektorzy z nowym zasobem sił sprostają wyznaniom organizacyjnym, a kuratoria zrozumieją problemy dyrektorów i nieco złagodzą swoje stanowisko podczas ewentualnych kontroli oceny prawidłowości zapewniania warunków i organizacji kształcenia dzieci niepełnosprawnych.
Planowanie nadzoru pedagogicznego
Ministerstwo wyznaczając kierunki polityki oświatowej państwa, określa zakres kontroli i ewaluacji w ramach sprawowania
nadzoru pedagogicznego nad zadaniami, jakie wykonują jednostki systemu oświaty. Dyrektorzy z uwagą analizują ministerialne priorytety i w sowich planach na...