Korzyści ze współpracy
Już w zadaniach przedszkola wynikających z podstawy programowej znajdują się takie kwestie jak:
POLECAMY
- Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
- Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
- Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju.
Taka współpraca z zewnętrznymi podmiotami odwiedzającymi placówkę jest obopólna. Z jednej strony nauczyciele w pełni realizują cele podstawy programowej, a przedszkole – swoje zadania, a z drugiej strony wszelkie podmioty zewnętrzne odwiedzające przedszkole mogą rozwijać swoją markę i promować własną twórczość. Możliwość zaprezentowania swojej profesji czy wytworów staje się jednocześnie płaszczyzną do reklamy i rozwoju, a być może zaszczepienia zainteresowania daną branżą nowemu pokoleniu.
Kategorie osób odwiedzających przedszkole
Gości przedszkolnych możemy podzielić przede wszystkim na dwie kategorie: planowani i niezapowiedziani.
Goście przedszkola, którzy mają prawo odwiedzić placówkę, to przede wszystkim:
- Rodzice i opiekunowie prawni, którzy przyprowadzają i odbierają dziecko z placówki. Dla zachowania zasad bezpieczeństwa i komfortu dzieci zazwyczaj nie wchodzą do sal przedszkolnych, jednak ich obecność nie musi być w żaden sposób odnotowywana, oprócz codziennego zaznaczania godzin obecności dzieci w placówce. Rodzice, zgodnie z wymogami, podają s...