Prowadzący zajęcia związane z językiem obcym musi równocześnie dbać o bezpieczeństwo dzieci, a przy tym bacznie je obserwować i realizować zajęcia z ich założonym programem czy scenariuszem. Jest to szczególnie trudne w momencie posiadania na zajęciach większej grupy dzieci, jak również w przypadku wychowanków skonfliktowanych lub szczególnie problematycznych. Czasem nawet obie te sytuacje się zdarzają. Każdy nauczyciel prędzej czy później w swojej pracy spotka się z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych i stanie przed wyzwaniem codziennej pracy z nimi. Sama teoria, jaką większość nauczycieli otrzymuje na studiach, nie wystarczy. Jedynie zdobyte doświadczenie jest najcenniejszą nauką dla samych uczących. To doświadczenie jest trudne, bo związane z językiem obcym, którego dzieci z problemami mogą się bać lub w niektórych przypadkach z możliwością wykorzystania czasu nauki na to, by pokazać swoje „ja”.
Niekiedy już na starcie problemem dla nauczycieli może być zróżnicowany poziom grupy. Szczególnie na początku dzieci prezentują różny poziom znajomości języka (uzależniony m.in. od tego, czy rodzice wcześniej posyłali dziecko na dodatkowe korepetycje prywatne lub lekcje językowe, a także od tego, czy w przedszkolu lub żłobku, do którego uczęszczało wcześ...