Dyrektor w przestrzeni medialnej czyli jak budować pozytywny wizerunek przedszkola w mediach

Zarządzanie

Współczesny świat wymaga od dyrektorów placówek oświatowych umiejętności komunikowania się na wielu płaszczyznach. Oczekuje się od nich doskonałych zdolności oratorskich, profesjonalnej relacji z podwładnymi, nienagannej opinii w środowisku oraz nieskazitelnego wizerunku zewnętrznego. Ciągłe podleganie ocenie może przytłoczyć każdego, nawet najbardziej wprawnego mówcę i doświadczonego dyrektora. Niestety, prawda jest taka, że „na wizerunek 
pracuje się latami, a można go stracić w minutę”. 

Społeczeństwo wywiera ogromny nacisk na opinię publiczną. Od placówek oświatowych wymaga się prowadzenia własnej strony internetowej, zapewnienia stałego kontaktu z odbiorcami za pośrednictwem mediów społecznościowych czy natychmiastowego udzielania informacji w zakresie działalności edukacyjnej drogą elektroniczną. Dyrektor jest pod stałą obserwacją ze strony otoczenia. Czy zatem pojawienie się negatywnych opinii na temat funkcjonowania przedszkola w mediach stanowi zagrożenie? Naraża pozycję dyrektora na szwank, a w konsekwencji dyskredytuje placówkę w opinii publicznej? Jak zatem dyrektor może podnieść prestiż przedszkola, pozyskać zaufanie rodziców i najbliższego otoczenia? To zadanie nie jest proste i wymaga od dyrektora skutecznego zarządzania instytucją.

Aktywność dyrektora w social mediach – zbytek czy konieczność?

Przedszkole jako placówka oświatowa odgrywa ogromną rolę w społeczeństwie i od lat jest stałym elementem zainteresowania ze strony środowiska lokalnego. To właśnie w przedszkolu młode pokolenie ma pierwszą możliwość rozwoju. Rodzicom zaś przedszkole umożliwia spokojny powrót do pracy. W...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy