Dołącz do czytelników
Brak wyników

Dyrektor a finanse

8 kwietnia 2022

NR 129 (Kwiecień 2022)

Zawód Fundraiser

0 261

Zakładane przez rodziców lub dyrektorów stowarzyszenia przyjaciół szkół albo przedszkoli poszukują sponsorów, darczyńców, dobrodziei, a w tym lepszego sojusznika niż fundraiser nie znajdą. Warto więc przyjrzeć się temu zawodowi – nie jednak jako alternatywie na rozwój kariery, lecz jako potencjałowi, który można wykorzystać w placówce.

Dwa lata temu Radio Zet w swoim serwisie internetowym opublikowało artykuł zatytułowany Fundraiser nowym zawodem na rynku. Czym się zajmuje?1. To wcześniej niespotykane zainteresowanie zawodem, o którym statystyczny Kowalski nigdy nie słyszał, nie jest dziełem przypadku. Fundraiser, czyli osoba odpowiedzialna za pozyskiwanie pieniędzy dla organizacji społecznych, instytucji kultury lub placówek oświatowych, stanowi połączenie możliwości realizacji pasji z pracą zawodową, co idealnie wpisuje się w potrzeby młodego pokolenia. W dodatku niestabilność systemu finansowania (np. JST), czyli także oświaty, sprawia, że coraz więcej szkół i przedszkoli szuka wsparcia wśród fundraiserów. 

POLECAMY

Cicha zmiana

Rewolucja technologiczna, której jesteśmy niemymi świadkami, nie omija oświaty, choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy, uparcie poszukując jej tylko w coraz to nowszych modelach smartfonów, inteligentnych urządzeniach RTV i AGD czy rosnącej popularności i większej sprzedaży samochodów elektrycznych. Szkoła i przedszkole podlegają rewolucyjnym zmianom, mimo że z zewnątrz wyglądają całkiem niepozornie. Świetnym przykładem obrazującym to ciekawe zjawisko jest zmiana nazwy jednej z krakowskich szkół. Sięgająca swymi korzeniami roku 1908 pierwsza na ziemiach polskich szkoła zawodowa dla uczniów kształcących się w zawodzie drukarza do roku 2014 nosiła nazwę Zespołu Szkół Poligraficzno-Księgarskich. Dziś na edukacyjnej mapie Krakowa próżno jej jednak szukać – została przemianowana na Zespół Szkół Poligraficzno-Medialnych. Rewolucyjną zmianę z łatwością możemy ukryć pod zręcznymi hasłami – wytrychami: „unowocześnienia”, „PR-u” lub „marketingu”. I owszem, każdy dyrektor przyzna, że poszukiwanie kandydatów na uczniów wymaga kreatyw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy