Procedura sporządzania planu finansowego
Plan finansowy sporządza się na rok budżetowy, który dla przedszkoli publicznych pokrywa się z rokiem kalendarzowym. Jednocześnie plan finansowy publicznych jednostek oświaty stanowi część budżetu właściwej jednostki samorządu terytorialnego. Oznacza to, że plan ten powinien zostać sporządzony na podstawie wytycznych organu prowadzącego daną jednostkę. Chociaż o trybie pracy nad planem decyduje organ prowadzący, terminy jego sporządzania określają przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 869 ze zm.).
Przepisy ustawy wskazują, że do 15 listopada każdego roku budżetowego wójt, burmistrz oraz prezydent miasta powinni złożyć radzie gminy i regionalnej izbie obrachunkowej sporządzony projekt uchwały budżetowej, przy czym projekt ten nie stanowi automatycznie projektu planu finansowego. Następnie, w terminie siedmiu dni od daty przekazania projektu uchwały budżetowej, właściwy organ (zarząd JST) ma obowiązek przekazać przedszkolu niezbędne informacje do przygotowania planu finansowego na następny rok. Oznacza to, że informacje te powinny zostać przekazane najpóźniej do 22 listopada (zakładając, że projekt uchwały budżetowej został przedstawiony 15 listopada).
Informacje przekazane przez zarząd JST powinny dotyczyć kwot dochodów i wydatków budżetowych przyjętych w projekcie uchwały budżetowej. W dziale dotyczącym dochodów ujmowane będą planowane kwoty dochodów bieżących i dochodów majątkowych, według ich źródeł, w szczególności z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację...