Od września 2017 r. obowiązuje rozporządzenie z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach zmieniające rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach, które nie zostało uchylone, co oznacza, że mamy obowiązujące dwa rozporządzenia regulujące tę kwestię.
Należy zauważyć, że obydwa rozporządzenia dotyczą placówek publicznych, natomiast zgodnie z ministerialną informacją z 13 listopada 2017 r., zawierającą arkusz kontroli monitorowania tego zadania, monitorowaniem mają zostać objęte wszystkie szkoły, przedszkola i placówki publiczne oraz niepubliczne. Ponadto podstawa prawna opracowania arkusza monitorowania wskazuje obydwa obowiązujące w tym zakresie rozporządzenia, co należy odczytać jako sprawdzenie realizacji tego zadania również w niepublicznych szkołach i przedszkolach według powyższych uregulowań. Mamy zatem wyraźnie określony obowiązek wobec przedszkoli i szkół publicznych oraz niepublicznych udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej na podstawie obowiązujących ro...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.