Od września 2017 r. obowiązuje rozporządzenie z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach zmieniające rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach, które nie zostało uchylone, co oznacza, że mamy obowiązujące dwa rozporządzenia regulujące tę kwestię.
Należy zauważyć, że obydwa rozporządzenia dotyczą placówek publicznych, natomiast zgodnie z ministerialną informacją z 13 listopada 2017 r., zawierającą arkusz kontroli monitorowania tego zadania, monitorowaniem mają zostać objęte wszystkie szkoły, przedszkola i placówki publiczne oraz niepubliczne. Ponadto podstawa prawna opracowania arkusza monitorowania wskazuje obydwa obowiązujące w tym zakresie rozporządzenia, co należy odczytać jako sprawdzenie realizacji tego zadania również w niepublicznych szkołach i przedszkolach według powyższych uregulowań. Mamy zatem wyraźnie określony obowiązek wobec przedszkoli i szkół publicznych oraz niepublicznych udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej na podstawie obowiązujących ro...