Rada pedagogiczna jako efektywna praca zespołowa

Otwarty dostęp Rada pedagogiczna

Wielu dyrektorów podczas rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem na stanowisko nauczyciela pyta o umiejętność pracy w zespole, która w dzisiejszym świecie jest jedną z najbardziej poszukiwanych przez pracodawców kompetencji. Przed nami planowanie i realizacja rad pedagogicznych na cały rok szkolny. Zaczynamy!

Jak stworzyć zespół i zorganizować jego pracę?


Powołanie zespołu może nastąpić poprzez formalne wskazanie przez dyrektora grupy osób odpowiedzialnych za wykonanie określonego zadania lub też grupa osób może wystąpić do dyrektora o powierzenie im wybranego zadania. W tych przypadkach będą to zespoły formalne, których pracę należy udokumentować. Działania takich zespołów powinny być starannie zaplanowane i ujęte w ich harmonogramie pracy. Przykłady zespołów formalnych to zespół zadaniowy mający na celu opracowanie koncepcji pracy przedszkola, zespół do ewaluacji wybranego wymagania, zespół do spraw udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

W naszych placówkach obserwuje się także działanie zespołów nieformalnych. Są to grupy, które spotykają się i umawiają na współpracę przy realizacji jakiegoś wspólnego celu, np. grupa nauczycieli chce wspólnie zorganizować dzieciom wycieczkę do muzeum, teatrzyk, Dzień Pluszowego Misia. Dobór osób jest tu przypadkowy, często oparty na wzajemnych kontakt...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy