Cele:
POLECAMY
- zapoznanie uczniów z pojęciem lęku;
- wskazanie na różnicę między lękiem a strachem;
- uświadomienie uczniom, że każdy się czegoś boi;
- poznanie ćwiczeń służących reedukacji lęku;
- omówienie sposobów radzenia sobie z lękiem;
- stworzenie własnej „pomocnej dłoni” do radzenia sobie z lękiem.
Potrzebne materiały:
- tablica, kreda/pisak;
- ołówki/długopisy;
- kartki papieru A4.
Czas trwania: 45 minut
Przebieg zajęć:
1|Co to jest lęk? – wprowadzenie w temat zajęć
Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć: „Witajcie, na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy o lęku. Kto z was spróbuje powiedzieć, co to jest lęk?”. Zachęcenie uczniów do aktywności. Chętni uczniowie zgłaszają się do odpowiedzi przez podniesienie ręki.
Następnie nauczyciel mówi: „Lęk jest stanem psychicznym, który pojawia się w odpowiedzi na zagrożenie. Zagrożenie, o którym mowa, nie ma uzasadnienia w rzeczywistości,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.