Cele:
POLECAMY
- zapoznanie uczniów z pojęciem lęku;
- wskazanie na różnicę między lękiem a strachem;
- uświadomienie uczniom, że każdy się czegoś boi;
- poznanie ćwiczeń służących reedukacji lęku;
- omówienie sposobów radzenia sobie z lękiem;
- stworzenie własnej „pomocnej dłoni” do radzenia sobie z lękiem.
Potrzebne materiały:
- tablica, kreda/pisak;
- ołówki/długopisy;
- kartki papieru A4.
Czas trwania: 45 minut
Przebieg zajęć:
1|Co to jest lęk? – wprowadzenie w temat zajęć
Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć: „Witajcie, na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy o lęku. Kto z was spróbuje powiedzieć, co to jest lęk?”. Zachęcenie uczniów do aktywności. Chętni uczniowie zgłaszają się do odpowiedzi przez podniesienie ręki.
Następnie nauczyciel mówi: „Lęk jest stanem psychicznym, który pojawia się w odpowiedzi na zagrożenie. Zagrożenie, o którym mowa, nie ma uzasadnienia w rzeczywistości,...