Jak radzić sobie z lękiem?

W praktyce

Cele: 

POLECAMY

  • zapoznanie uczniów z pojęciem lęku;
  • wskazanie na różnicę między lękiem a strachem;
  • uświadomienie uczniom, że każdy się czegoś boi;
  • poznanie ćwiczeń służących reedukacji lęku;
  • omówienie sposobów radzenia sobie z lękiem;
  • stworzenie własnej „pomocnej dłoni” do radzenia sobie z lękiem.
     

Potrzebne materiały:

  • tablica, kreda/pisak;
  • ołówki/długopisy;
  • kartki papieru A4.
     

Czas trwania: 45 minut

Przebieg zajęć:

1|Co to jest lęk? – wprowadzenie w temat zajęć
Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć: „Witajcie, na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy o lęku. Kto z was spróbuje powiedzieć, co to jest lęk?”. Zachęcenie uczniów do aktywności. Chętni uczniowie zgłaszają się do odpowiedzi przez podniesienie ręki. 
Następnie nauczyciel mówi: „Lęk jest stanem psychicznym, który pojawia się w odpowiedzi na zagrożenie. Zagrożenie, o którym mowa, nie ma uzasadnienia w rzeczywistości,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy