Cele:
POLECAMY
- zapoznanie uczniów z pojęciem asertywności;
- omówienie cech i zachowań osób asertywnych;
- rozpoznawanie zachowań asertywnych;
- kształcenie postaw asertywnych u uczniów;
- uświadomienie uczniom, jak ważna jest postawa asertywna w życiu oraz że można ją ćwiczyć.
Potrzebne materiały:
- tablica, magnesy, kreda/pisak;
- ołówki/długopisy;
- kartki papieru A4;
- plakat z narysowanymi konturami człowieka (minimum A3);
- karteczki w wydrukowanymi/zapisanymi zdaniami dotyczącymi różnych sytuacji.
Czas trwania: 45 minut
Przebieg zajęć:
1|Wprowadzenie w temat zajęć – rozwiązanie zagadki (ćwiczenie indywidualne).
Po przywitaniu, nauczyciel rozdaje uczniom białe kartki, a następnie mówi: „Bardzo proszę, abyście zapisywali pierwsze litery każdego kolejnego wyrazu, który przeczytam. Po połączeniu litery utworzą hasło – temat naszych dzisiejszych zajęć”. Nauczyciel odczytuje kolejno wyrazy, a...