Jak być asertywnym

W praktyce

Cele: 

POLECAMY

  • zapoznanie uczniów z pojęciem asertywności;
  • omówienie cech i zachowań osób asertywnych;
  • rozpoznawanie zachowań asertywnych;
  • kształcenie postaw asertywnych u uczniów;
  • uświadomienie uczniom, jak ważna jest postawa asertywna w życiu oraz że można ją ćwiczyć.
     

Potrzebne materiały:

  • tablica, magnesy, kreda/pisak;
  • ołówki/długopisy;
  • kartki papieru A4;
  • plakat z narysowanymi konturami człowieka (minimum A3);
  • karteczki w wydrukowanymi/zapisanymi zdaniami dotyczącymi różnych sytuacji.
     

Czas trwania: 45 minut

Przebieg zajęć:

1|Wprowadzenie w temat zajęć – rozwiązanie zagadki (ćwiczenie indywidualne).
Po przywitaniu, nauczyciel rozdaje uczniom białe kartki, a następnie mówi: „Bardzo proszę, abyście zapisywali pierwsze litery każdego kolejnego wyrazu, który przeczytam. Po połączeniu litery utworzą hasło – temat naszych dzisiejszych zajęć”. Nauczyciel odczytuje kolejno wyrazy, a...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy