Diagnozowanie potrzeb placówki w nowym roku szkolnym

Temat miesiąca Otwarty dostęp

Każdy rok szkolny to nowe wyzwanie zarówno dla dyrektora, nauczycieli, jak i podopiecznych każdego przedszkola. Kluczowym elementem poprzedzającym właściwe zaplanowanie wszystkich działań jest szczegółowa diagnoza potrzeb placówki w szerokim ich rozumieniu.

Wielopłaszczyznowe spojrzenie na potrzeby i warunki środowiska wewnętrznego i zewnętrznego przedszkola pozwala właściwie ocenić, w jakich obszarach potrzebne będzie wsparcie i pomoc. Warto podkreślić, że w działaniach diagnostycznych powinni brać udział wszyscy członkowie społeczności – tylko wówczas jej wyniki będą rzetelne. Podejmowane w ramach rozpoznania działania możemy przedstawić w poniższej procedurze.
Najważniejsza jest diagnoza – daje nam ona informację dotyczącą tego, jakie wsparcie jest konieczne. Aby była rzetelna i dokładna, warto przeanalizować wnioski uzyskane w wyniku rozpoznania dokonanego przez rodziców, specjalistów (np. z poradni psychologiczno-pedagogicznej) oraz przez nauczycieli. Każda z tych osób dysponuje informacjami niezbędnymi do uzyskania prawidłowej diagnozy, dzięki której możemy przede wszystkim określić realny stan oraz zasoby, jakimi dysponujemy. 
Jako że głównym celem placówki oświatowej jest działalność skierowana na ucznia i j...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy