Choć całodniowa opieka nad dziećmi bez „dachu nad głową” może wydawać się dziwna, placówki „leśne” doskonale funkcjonują w Europie i na świecie. A teraz także w Polsce.
Dział: Innowacyjne przedszkole
Obowiązkiem każdego nauczyciela jest ciągłe doskonalenie własnego warsztatu pracy. Wyróżnić tutaj można zarówno doskonalenie umiejętności doboru i stosowania różnych metod oraz form organizacyjnych, jak i poszukiwanie nowych rozwiązań metodyczno-organizacyjnych w zakresie kształcenia. Innowacje dydaktyczne mają na celu podniesienie jakości i efektywności nauczania. Podczas wprowadzania innowacji kluczową rolę odgrywa postawa nauczyciela.
Pedagogika Marii Montessori zdobywa w Polsce w ostatnich latach coraz większą popularność. Powstają nowe żłobki, przedszkola i szkoły mające w swojej nazwie „Montessori”. Wielu rodziców wykorzystuje założenia pedagogiki Montessori w nauczaniu domowym. Skąd to zainteresowanie?