SPRAWOZDANIE z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w pierwszym półroczu roku szkolnego 2019/2020

Temat miesiąca

Nadzór pedagogiczny jest prowadzony w trybie działań planowych i doraźnych. Z pewnością przygotowując się do sprawozdania z realizacji nadzoru pedagogicznego w pierwszym półroczu bieżącego roku szkolnego, warto zweryfikować plan nadzoru pod względem stopnia jego wykonania. Istotne także będzie odniesienie się do działań, które musieliśmy podjąć doraźnie.

Jak wiadomo, do podstawowych form sprawowania nadzoru pedagogicznego zalicza się: ewaluację, kontrolę, wspomaganie, a także monitorowanie. Wszystkie formy sprawowania nadzoru pedagogicznego pozwalają na rzetelną ocenę zarówno stanu wykonania działań planowych, jak i doraźnych, pod warunkiem względnej systematyczności w realizacji planu oraz bieżącego reagowania na pojawiające się problemy.
Ewaluacja, rozumiana jako proces gromadzenia, analizowania i komunikowania informacji na temat wartości działań podejmowanych przez przedszkole, powinna być już na tyle umocowana w rzeczywistości każdej placówki, by jej efekty skutkowały faktycznymi zmianami projakościowymi. Mam na myśli ewaluację jako proces, a nie pojedyncze działania, które w obecnej chwili nie powinny być już utożsamiane z ewaluacją, bowiem wyniki ewaluacji muszą być zawsze wykorzystywane w procesie podejmowania decyzji skierowanych na zapewnienie wysokiej jakości pracy. Przypomnijmy, że w tym roku szkolnym w przedszkolach ewaluacji są poddane następujące wymagania: 

  • Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
  • Przedszkole wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.
  • Rodzice są partnerami przedszkol...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy