Dlaczego TIK?
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego rekomenduje korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w pracy z dziećmi.
Dzieci potrzebują ruchu, rozwijania sprawności grafomotorycznych, społecznych, opiekuńczych. Warto więc łączyć tradycyjne materiały z materiałami cyfrowymi – które mogą być używane przez nauczyciela z grupą, ale również indywidualnie przez dzieci z rodzicem w domu.
Jak można wykonywać różne zaprezentowane materiały?
Wszystko zależy od tego, w jakim wieku są uczniowie i czy znają dane narzędzie. Rozwiązania należy wprowadzać stopniowo, by zyskać pewność, że dzieci wszystko rozumieją. Następnie można sięgnąć po takie propozycje, jak praca w parach lub w grupach, także online:
- nauczyciele nagrywają dla uczniów krótkie instrukcję, które zamieszczają jako link prywatny w serwisie YouTube lub jako nagranie głosowe, i udostępniają je poprzez e-mail.
- Uczniowie wiedzą wtedy, jakie jest dokładne polecenie i co mają zrobić z zadaniem;
- nauczyciele korzystają z popularnych gier i zabaw w przedszkolu, wplatają przedstawione w niniejszym artykule...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 7500 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego, zarządzania placówką i nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
Otrzymuj co 2 miesiące gotowe rozwiązania do wdrożenia w placówce oświatowej, zgodne z wymogami MEN oraz najnowszymi trendami w edukacji.