Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktywne przedszkole

22 lutego 2018

NR 83 (Czerwiec 2017)

Podróż do Tęczowej Krainy
Przedszkolne warsztaty plastyczne z udziałem dzieci i rodziców

0 187

I. Powitanie – Tęczowa Wróżka

Dyrektor przedszkola lub wybrana osoba witają wszystkich uczestników przedszkolnych warsztatów plastycznych i zapraszają na wyprawę do Tęczowej Krainy. 

II. Tęczowy korowód
Dzieci wraz z rodzicami gromadzą się w wyznaczonych miejscach oznaczonych kolorami tęczy, zgodnie z kolorami swoich ubrań. Kolory, w jakich będą występować, losowały już wcześniej. W ten sposób w „tęczowych grupach” znajdują się dzieci z różnych grup przedszkolnych. 

Wspólny śpiew piosenki „Tęcza, cza, cza, cza” 
(wyk. Fasolki)

Koleżanko, kolego,
popatrz czasem na  niebo. 
Czasem zdarzyć się może 
cud, zjawisko w  kolorze.

Ref.: Tęcza, tęcza, cza, cza, cza. 
Czarodziejska wstążka ta
wiąże niebo z  ziemią o!
jaki kolorowy splot. 
Tęcza, tęcza, cza, cza, cza. 
Czarodziejska wstążka ta. 
Przez tę tęczę cały świat 
czarodziejski uśmiech ma. 

Narysuję tę tęczę 
i  na  zawsze ci wręczę.
By ci było tęczowo, 
tęczę noś kolorową. 

Ref.: Tęcza…

Śpiewaj z  nami o  tęczy, 
kiedy nuda cię dręczy. 
W  domu, w  szkole, po  burzy 
tęcza minę rozchmurzy.

Ref.: Tęcza…


„Tęczowe grupy” poruszają się korowodem w rytmie muzyki i udają się na miejsca oznaczone odpowiednim kolorem, gdzie będą podejmowały różnorodne „tęczowe aktywności” artystyczne.

III. „Tęczowe warsztaty plastyczne”
Uczestnicy warsztatów wykonują prace plastyczne przy pierwszym stanowisku zgodnie ze swoim kolorem. Prace umieszczają na odpowiedniej planszy. Do kolejnych krain przechodzą już według własnego zainteresowania.
Każdorazowo za wykonanie prac plastycznych dzieci otrzymują kolorowe kółka, które zbierają i przyklejają na swoich małych wyciętych z kartonu łukach, tworząc w ten sposób tęczę.

  • Kraina Czerwonych Biedronek

Składanie biedronek z papieru. Przy stanowisku z kolorem czerwonym dzieci składają z kół origami biedronki. Na koło z kartonu naklejają złożone na pół czerwone koła, tworząc skrzydełka. Biedronki ozdabiają według własnego pomysłu, doklejając kropki, czułki, nóżki… Gotowe prace umieszczają na dużym arkuszu czerwonego kartonu.

  • Kraina Pomarańczowych Kwiatów

Konstruowanie form przestrzennych z wykorzystaniem różnych grubości pasków. W krainie pomarańczowej dzieci odnajdują mnóstwo pasków w różnych odcieniach pomarańczowego koloru i o różnych grubościach. Zadanie polega na skonstruowaniu z pasków kwiatów. W tym celu wokół brązowego kółka dzieci przyklejają zwinięte na pół paski. Im więcej pasków, tym piękniejszy kwiat – grube paski można dać na spód, a na górę cieńsze. 

  • Kraina Żółtego Słońca

Mozaika z użyciem papieru oraz tkanin o różnej fakturze. W żółtej krainie dzieci wyklejają z kwadratowych kawałków papieru i tkanin tarczę i promienie, tworząc mozaikę słońca. 

  • Kraina Zielonych Drzew

Wydzieranka z różnorodnych materiałów papierniczych. W zielonej krainie dzieci tworzą drzewa. Z szarego papieru wydzierają długie paski i naklejają je, tworząc pnie i gałęzie. Z zielonych bibułek wydzierają liście, naklejają je na duży jasnozielony karton, tworząc korony drzew.

  • Kraina Niebieskiej Wody

Malowanie linii falistych różnorodnymi narzędziami malarskimi. W niebieskiej krainie dzieci malują fale na dużym ciemnym kartonie. Używają do tego  pędzli różnych rozmiarów oraz różnych odcieni niebieskiego koloru powstałych z mieszania barw.

  • Kraina Granatowych Ślimaków

Rysunek pastelami suchymi. W krainie granatowej na kartonowym tle dzieci rysują pastelami ślimaki. 

  • Kraina Fioletowych Motyli

Odbijanie matrycy pomalowanej farbą lub stemplowanie z użyciem kawałków gąbek. W krainie fioletowej zadanie polega na pomalowaniu farbami plakatowymi w odcieniach fioletu, różu wyciętych z kartonu szablonów motyli. Następnie motyle te dzieci odbijają na dużym kartonowym arkuszu i ozdabiają je, nanosząc na skrzydła. 

IV. „Tęczowa galeria” 
Kolorowe kartony z powstałymi z prac „Tęczowymi krainami” wspólnie wieszamy na przedszkolnym płocie lub w widocznym miejscu.

V. „Tęczowy deser” 
Uczestnicy warsztatów degustują desery z kolorowych galaretek przygotowane wspólnie przez przedszkolną kuchnię oraz chętnych rodziców. 

Jakie działania powinien podjąć lider?     Czego powinni podjąć się nauczyciele i pracownicy przedszkola
wyznaczenie osoby przygotowującej plakat informacyjny

zaprojektowanie i wykonanie, np. wspólnie z dziećmi, plakatu zwierającego informację o terminie, godzinie, miejscu imprezy

przygotowanie prośby...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Monitor Dyrektora Przedszkola"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy