I. Nawiązanie kontaktu z domem dziecka, świetlicą środowiskową, domem pomocy społecznej
Dyrektor wraz z wyznaczonym liderem podejmują współpracę z instytucjami, w których przebywają dzieci w trudnych sytuacjach życiowych – zarówno społecznych, jak i zdrowotnych. Organizatorzy akcji przedstawiają jej scenariusz, zapraszają do udziału.
II. Małe rączki – wielkie serce, daję z siebie jak najwięcej
Spotkanie z ekspertem – wolontariuszem, który pracuje w domu dziecka, domu pomocy. Spotkanie organizujemy dla wszystkich dzieci uczęszczających do przedszkola. Na powitanie nauczycielka recytuje zgromadzonym dzieciom wiersz, inscenizując go pacynką lub lalką Zuzią.
Chciałabym umieć wszystkim pomagać,
I w zamian niczego się nie domagać.
Umieć dać Krysi swoją lalkę szmacianą,
Na którą zerka codziennie rano.
Pomóc Tomkowi ubrać się w szatni,
Żeby nie był znowu ostatni.
Śpiącemu dziadkowi przynieść ciepły kocyk,
Babci zaśpiewać piosenkę, niech ją zauroczy.
Mamie pomóc zmywać po obiedzie,
Tacie zagrabić liście w naszym ogrodzie.
Ciężko chorej Pani Sąsiadce
Przynieść soczyste jabłka w siatce.
Staremu pieskowi posprzątać posłanie,
Niech mu się śnią nasze przygody wspaniałe.
Chciałabym umieć nie płakać wcale,
A śmiać się do wszystkich, dokoła, stale.
Dać innym wszystko to, co mam.
Chociaż niewiele tego mam.
Czy ktoś mógłby mi pomóc w tym…?
By wszystkich l...