inisterstwo Edukacji wprowadziło w ostatnim czasie wiele zmian prawnych, których celem jest zadbanie o właściwy rozwój każdego dziecka, w szczególności dziecka niepełnosprawnego. Priorytetem jest, by dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi miały wsparcie dostosowane do swoich potrzeb rozwojowych. Takie podejście do sprawy kształcenia, wychowania i opieki dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wymaga od dyrektora nie tylko znajomości prawa, ale przede wszystkim tworzenia warunków odpowiednich dla wszystkich dzieci zgodnie z obowiązującymi wymogami. Spośród wielu aktów prawnych regulujących kwestię kształcenia dzieci niepełnosprawnych należy przywołać następujące ustawy i rozporządzenia:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U.z 2017 r., poz. 59 ze zm.).
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U.z 2016 r., poz. 1943 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1578).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1113).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1652).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielani...